Semester del 2 – Kaş

Vi kom fram till Kaş mitt på dagen. Efter att vi checkat in på hotellet och fixat med lite grejer ville vi bara ner till stranden och bada en stund utan att behöva betala för solstolar eller liknande. Därmed åkte vi till den allmänna stranden, men den var verkligen inte att rekommendera. Speciellt inte med barn. Det var väldigt blåsigt/mycket vågor och blev djupt med en gång. Vi stannade därför inte speciellt länge.

Detta är tredje gången jag är i Kaş, jag tycker verkligen om stället. Lagom litet och mysigt.

Nästa dag tog vi en båt över bukten till Bilal’s Beach.

Det går båtar hit hela tiden från hamnen i till Kaş, och Bilal’s Beach är ett av fyra stopp som de gör (alla är till liknande ställen). Bilal’s Beach har en liten strand och olika platåer med solstolar på och en restaurang. Vi bänkade oss på bästa platsen vid stranden då det är enklast med Teo.

Handlar man mat och dryck för en viss summa behöver man inte betala något för solstolarna. Vilket man lätt gör då man ändå behöver äta när man är där en hel dag.

Dessutom hade dom en kanot man får låna gratis, vilket var riktigt kul och Teo älskade att åka ut och paddla. En av gångerna när Serkan var ute själv såg han till och med en karettsköldpadda, så himla häftigt. Jag är så avis för det.


På väg in i Kaş hamn

På kvällen åt vi så himla god mat på den lilla restaurangen Bunbun.

Kanske inte ser så mycket ut, men det var väldigt gott. Lite som pulledpork i bröd med någon god sås. Dock inga jättestora portioner, så vi beställde in en extra att dela på.

Dag två åkte vi ut på en båttur. Det var en så himla mysig dag, och stort plus på att det inte var så många passagerare med.

Vi stannade i flera olika fina vikar att bada i, och som ni ser är vattnet helt fantastiskt.

Jag hade köpt en snorkelmask till Serkan i födelsedagspresent som kom väldigt väl till användning, av oss båda.

Båten gjorde även ett stop i en liten by, men då hade vi precis lyckats få Teo att sova (alldeles för sent på dagen), så vi blev tyvärr kvar på båten. Men det såg ut att vara ett fint ställe att strosa runt på.

Sedan bar det av tillbaka mot Kaş igen.
Vår sista dag i Kaş åkte vi tillbaka till Bilal’s Beach :)

Vi tyckte det var så himla bra där, både för oss och Teo.
Jag älskar att jag kan läsa mycket när vi är iväg på semester medan Serkan underhåller Teo :)


Båten över bukten – mot Kaş

Vi hade så himla bra dagar i Kaş, med sol och bad på dagarna och in till centrum för att äta god mat och strosa runt på kvällarna. Jag kan inte annat än tänka mig att jag kommer tillbaka hit fler gånger framöver.

This entry was posted in Våra resor och utflykter i Turkiet. Bookmark the permalink.

3 Responses to Semester del 2 – Kaş

  1. Rolf says:

    Turkiet är ju på många sätt ett väldigt fint land.Just nu går det ännu en turkisk tv-serie på svt.Hämnd och kärlek heter den.Denna serien är liksom de andra som har visats så spännande.Jag hoppas att jag någon gång kan åka till Turkiet och besöka de platser som varit med i tv-serierna.Följer du någon turkisk serie?
    Tack för fina bilder och fina semesterberättelser!

    • susannecarlsson says:

      Ja, visst är det ett fint land! Jag hoppas också att du kan komma hit någon gång. Det har inte blivit så att jag följer någon turkisk serie. Jag tycker ofta att dom är så långdragna. Men kanske de som visas i Sverige är bättre.

      • Rolf says:

        Ja de jag har sett har minst två timmar per avsnitt original men svt har kortat ner till en halvtimme.Men jag hade gärna sett på två timmar per avsnitt för de är så bra och spännande.Nä det är nog ganska påkostade produktioner och väldigt bra skådespelare.Tuba Büyüküstün har varit med i alla serierna och hon är så bra.Följer Serkan någon serie? Kan Serkan svenska isåfall tycker jag att han också skall blogga!

Leave a comment