Lillebror med familj på besök

I veckan kom min bror och hans familj hit. Det är alltid lika roligt med besök! Vi hade tre hela dagar tillsammans här. Första dagen gick vi på Zoo, Faruk Yalçın Zoo i Darica som ligger ungefär 20 min från oss.

Vi var där en vardag, som dessutom var lite mulen, vilket var helt perfekt. Parken var nästan helt tom! Det var vi, några få andra besökare och några skolklasser som det var lätt att hålla sig en bit ifrån.


Ett måste med glasspaus!

Barnen tyckte det var jättekul och Teo var definitivt fascinerad av djuren. Han fick till och med åka ett varv med en ponny. Jag tyckte väl inte riktigt det var värt när han är så liten, men killen som ledde ponnyn insisterade!

Djuren som jag helt klart är mest fascinerad över är girafferna. Dom är så stora och ståtliga.

Dag två höll vi oss i Tuzla och åkte till köpcentret här, både för shopping och lunch. Kvällen avslutades med grillmiddag hemma på balkongen. Min lillebror fyllde år precis efter att dom åkt härifrån. Så jag och Serkan passade på att överraska Mikael med tårta och presenter när vi ändå hade honom hos oss :)

Dag tre spenderades ute på Büyükada, den största av öarna som finns här i Istanbul.

Det blev även en del shopping här för familjen Carlsson, däröver strosade vi mest runt, åt glass och åkte häst och vagn. En mysig dag som avslutades med lekparkshäng på fastlandet innan vi styrde hem mot Tuzla igen.

This entry was posted in Familj, Istanbul. Bookmark the permalink.

Leave a comment