Tillbaka i värmen

För några dagar sedan åkte jag och Serkan tillbaka till Istanbul, och den svenska sommaren är därmed över för min del. Jag har varit i Sverige strax över två månader, och det har verkligen gått så sjukt fort pga att jag knappt har haft en lugn stund då jag var där. Därför känns nu kontrasten till att vara här i Turkiet igen så himla stor. Det finns inga större måsten längre.

Jag var sugen på att sola och bada nu när jag är tillbaka i värmen. Jag kan tyvärr inte påstå att jag fick allt för mycket av den varan i Sverige. Precis då den fantastiska men korta sommarvärmen kom började jag att jobba, så jag klämde bara in lite sol och bad några eftermiddagar då jag hade möjlighet.
Igår åkte därför jag och Serkan till grannstaden Darica där Serkans jobb har som ett hotellområde vid vattnet. Dom har ett slags lotteri/turordningssystem man kan gå med i om man vill bo där. Men det går även bra för alla anställda att komma dit över dagen, vilket vi gjorde.

IMG_0789
Bakom bryggan finns även en liten strand

Även turkarnas sommarsäsong börjar gå mot sitt slut, trots att det fortfarande är runt 30 grader ut! Så det var väldigt lite folk där igår, vilket ju såklart var väldigt skönt för vår del. Men jag kan tänka mig att det är fullsmockat här på högsommaren.

IMG_0790

Det var riktigt härligt i vattnet.

IMG_0791
Här ser ni lägenheterna man kan hyra

Området var riktigt trevligt, men maten var det inte! Visst det var väldigt billigt. Men långt ifrån något jag njöt av att äta. Hellre betalar jag då en liten slant till och får något som är vettigt.

IMG_0805

Det gick inte att beställa middag förrän kl 19, så vi roade oss med att spela lite medans vi väntade in tiden.

IMG_0795

På kvällen fanns det vid två tillfällen en servicebil som körde en från stället (dit fick man ta sig själv). Vi åkte med den hem och visade sig vara de enda som skulle åka med. Egentligen släpper de bara av folk längs med motorvägen, men chauffören var så himla snäll och körde oss hela vägen hem, lyx!

På det stora hela hade vi en himla härlig dag vid vattnet, det kan ju trotts allt knappt gå fel om man får sola och bada en hel dag :)

This entry was posted in Istanbul, Vardag. Bookmark the permalink.

Leave a comment